یکی از موارد حياتی در ارتباط بین شرکتها يا سازمانها با مخاطبين آنها اعم از مراجعين، مشتريان، پرسنل يا ديگر اشخاص مرتبط با آنها، شناخت مناسب مخاطبين میباشد. يکی از روشهای قابل اعتماد و استناد شناخت، انجام انواع استعلام از مراجع رسمی و قانونی در مورد مخاطبين میباشد. معمولاً این فرآیند زمانبر بوده و نیازمند مراجعه اشخاص بطور جداگانه به سازمانها، ادارات، نهادهای مختلف حاکمیتی يا سامانههای مختلف جهت اخذ استعلامها و سپس ارائه آنها به شرکت درخواست کننده میباشد. مساله مهمتر اینکه، نتایج استعلامهای ارائه شده، همواره با ریسک جعل یا دستکاری در نتایج توسط افراد متخلف، همراه میباشد. با استفاده از سامانه استعلام 360، شرکتها يا سازمانها میتوانند درخواست استعلامات مورد نياز خود از اشخاص را ثبت نموده و اشخاص نيز میتوانند اين درخواستها را مشاهده و اجرا نمايند و با مشاهده نتايج استعلامات، آنها را برای شرکت يا سازمان درخواست کننده ارسال نمايند.

استعلامات متنوع
استعلامهای متنوعی مانند مشخصات هویتی، آدرس و کدپستی، عدم سوءپیشینه، مدارک تحصیلی، گواهینامه، رتبه حقوقی، اعتبار معاملاتی، استعلام شماره کارت بانکی و تبدیل به شبا، استعلام شماره حساب بانکی و تبدیل به شبا و تقریباً تمامی استعلامهای قانونی و رسمی کشور در سامانه قابل انجام میباشد.
تعريف بستههای استعلامی
با استفاده از سامانه، شرکتها يا سازمانها قادر خواهند بود به راحتی نيازهای استعلامی خود را در قالب بستههای مختلف مانند بسته استعلامی متقاضیان استخدام، بسته استعلامی پیمانکاران و … تعریف نمايند.
استعلامات دستهای
شرکتها و سازمان میتوانند درخواست انجام يک بسته استعلامی را در مورد چندين فرد به صورت يکجا از طريق يک فايل CSV در سامانه ثبت نمايند. اين قابليت برای سازمانها و شرکتهای بزرگ و يا برای تکرار استعلامات دورهای پرکاربرد میباشد.
استعلام اشخاص از اشخاص
علاوه بر استعلام شرکتها يا سازمانها از اشخاص (مدل B2C)، اشخاص نيز میتوانند درخواست انجام استعلامی را در مورد خود يا اشخاص ديگر نمايند (مدل C2C). يکی از موارد پر کاربرد استعلامات C2C، استخدام و بهکارگيری اشخاص در مشاغل حساسی مانند پرستاری کودک و افراد مسن میباشد.
دسترسی به نتايج استعلامات
شرکتها يا سازمانها میتوانند دسترسی پرسنل خود را به نتايج استعلامهای مختلف تعريف نمايند. برای مثال میتوانند دسترسی واحد مالی به نتايج استعلامات مالی يا مدير منابع انسانی را به نتيجه استعلام سوء پيشينه را تعريف نمايند.
گزارشات متنوع
گزارشات متنوعی در سامانه مانند گزارش نتايج يک بسته استعلامی، گزارش کلی استعلامات درخواست شده توسط شرکت، و همچنين گزارشات آماری، پيشبينی شده که توسط کاربران شخصی يا شرکتی قابل استفاده میباشند.
اتصال سيستمی
کليه امکانات سامانه علاوه بر واسط کاربری، از طريق API نيز قابل دسترسی میباشد. اين قابليت برای شرکتها و سازمانهای بزرگ، پلتفرمهای نرمافزاری مانند باما، ديوار و ديجی کالا بسيار کاربردی میباشد.
پرداخت توسط شرکت يا شخص
سامانه قابليت پرداخت هزينه استعلامات توسط شرکت يا شخص را دارا میباشد. شرکتها در زمان ثبت درخواست استعلام، میتوانند يکی از اين دو روش را برای پرداخت انتخاب نمايند.
کيف پول
شرکتها و سازمانها میتوانند هزينه استعلامات را با استفاده از کيف پول خود پرداخت نمايند. شارژ کيف پول شرکتی با روشهای مختلف مانند ساتنا، پايا، درگاه پرداخت و اعتبار قابل انجام میباشد.